ALGEMENE VOORWAARDEN
HUISDIERVERHALEN
Huisdierverhalen
Strabeek 48
6301HS Valkenburg
06 50 84 55 45
info@huisdierverhalen.nl
www.huisdierverhalen.nl
KvK nummer: 67447627.
Begripsbepalingen
Huisdierverhalen: Merel van der Mullen eigenaar van Huisdierverhalen en Misha Geelen, gevestigd in Valkenburg aan de Geul.
Klant: de eigenaar van het huisdier.
Afspraken, consulten: Hieronder vallen alle diensten (gedragstherapie, praktijk, gebitsreiniging, trimsalon, groep/duo/privé lessen) die door Huisdierverhalen aan de klant gefaciliteerd worden.
Lessen: groep/duo/privé lessen die door Huisdierverhalen aan de klant gegeven worden.
Trimsalon, trimmen: alle activiteiten en handelingen die plaatsvinden in de trimsalon: wassen, drogen, kammen, knippen, scheren, oog/oor/mondverzorging.
Algemeen
De volgende voorwaarden zijn van toepassing op gesloten en nog af te sluiten afspraken de tussen Huisdierverhalen en de klant.
1.1. Huisdierverhalen zal op de beste manier mogelijk door de opgedane kennis van een universitaire opleiding en door het bijwonen van bijscholingen/seminars/webinars het vak zo goed mogelijk uitvoeren uitgaande van het welzijn van het dier.
1.2. Alle informatie van Huisdierverhalen dan wel de klant hoort vertrouwelijk te worden behandeld. Verkregen informatie via afspraken, consulten, verslagen of mondelinge gesprekken mogen alleen verspreid worden (openbaar worden gemaakt) aan derden nadat Huisdierverhalen hier schriftelijke toestemming voor heeft gegeven.
Adviezen, afspraken
2.1. Huisdierverhalen zal door middel van het intakeformulier het gedragsprobleem of de vraag in kaart brengen en de klant voorzien van adequate adviezen welke gebaseerd zijn op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en levensverrijkend zijn voor de dieren.
2.2. Huisdierverhalen is niet aansprakelijk voor adviezen, lessen en behandelingen en de eventuele gevolgen van deze adviezen, lessen en behandelingen, overeenkomstig met het Burgerlijk Wetboek. Bij sprake van ongevallen op het terrein (binnen en buiten) van Huisdierverhalen vallen de oorzaak/gevolgen onder de aansprakelijkheid van de klant.
Klanten dienen een lopende aansprakelijkheidsverzekering te hebben in geval dat het dier schade zou aanrichten aan het mensen en/of dieren en/of spullen van andere klanten, mensen of Huisdierverhalen.
2.3. Huisdierverhalen zal de klant een beoordeling en vooruitzicht geven over het probleemgedrag waarvoor zij is ingeschakeld. De gegeven adviezen dan wel behandelingsplannen geven geen garantie op een verandering dan wel verbetering van het aangegeven gedragsprobleem.
2.4. Wanneer de klant niet mee werkt aan het behandelingsplan c.q. het niet opvolgen van de adviezen welke door Huisdierverhalen is geadviseerd, dan kan Huisdierverhalen besluiten de klant te weigeren voor toekomstige afspraken. Er is geen recht op restitutie.
2.5. Huisdierverhalen kan niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies/schade of diefstal van eigendommen of letsel welke opgelopen kan worden tijdens een consult of lessen van Huisdierverhalen aan het huis of in de omgeving.
2.6 Gemaakte kosten door de eigenaar bij de dierenarts, dierenwinkel of andere (ervarings-) deskundigen kunnen niet worden gerestitueerd bij Huisdierverhalen.
2.7 Huisdierverhalen doet haar uiterste best om dieren in de trimsalon een dierenwelzijnsbevorderende ervaring te geven.
2.7 Nieuwe trimsalon klanten ontvangen een aanmeldformulier welke volledig ingevuld dient te worden en te worden teruggestuurd vóór aanvang van het consult. Er wordt te allen tijde gestart met een kennismakingsafspraak waarna vervolg afspraken kunnen worden ingepland i.o.m. de klant en Huisdierverhalen.
2.7.1 Knopen, klitten of vervilting in de vacht wordt uit de vacht geknipt of geschoren. 2.7.2Vachtverwaarlozing wordt niet uitgeborsteld omdat dit ethisch onverantwoord is.
2.7.3 Indien een dier zich niet laat trimmen of parasieten heeft wordt de klant hierover geïnformeerd, de kosten voor de totale ingeplande tijd voor het dier van de klant wordt in rekening gebracht.
2.8 Huisdierverhalen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, verlies, diefstal of letsel aan/van het dier van de klant.
2.9 Indien een dier van een klant schade of letsel aanricht aan Huisdierverhalen (personen dan wel spullen) dient de klant de reparatie of vervangingskosten te vergoeden.
Betalingen en afspraken annuleren
3.1. Eenmaal een afspraak bevestigd is door Huisdierverhalen is annuleren niet meer mogelijk. De klant staat vrij contact op te nemen met Huisdierverhalen om te vragen een afspraak te verplaatsen. Indien het verplaatsen van de afspraak niet mogelijk is en de klant de afspraak annuleert zijn hier kosten aan verbonden.
3.1.1 Als de klant de afspraak annuleert binnen 24uur na het ontvangen van de bevestiging zijn er geen kosten aan verbonden.
3.1.2 Als de klant de afspraak annuleert na 24uur na het ontvangen van de bevestiging wordt er €50 in rekening gebracht die binnen 7 dagen voldaan dient te worden.
3.1.3 Als de klant de afspraak 48 uur vóór aanvang van de afspraak datum annuleert wordt €100 in rekening gebracht die binnen 7 dagen voldaan dient te worden.
3.2 Als Huisdierverhalen de afspraak afzegt door persoonlijke redenen dan wel overmacht dan zal Huisdierverhalen de afspraak zo snel mogelijk opnieuw inplannen in overleg met de klant.
3.3 Klanten die zich aanmelden voor lessen krijgen na het invullen van het aanmeldformulier een betaalverzoek. Dit verzoek dient voldaan te zijn alvorens het starten van de lessen. Indien het bedrag niet voldaan is mag Huisdierverhalen de klant weigeren voor de les. Er is geen recht op restitutie.
3.5 Klanten die zich hebben aangemeld voor lessen en het betaalverzoek hebben voldaan kunnen de lessen niet meer annuleren. Er is geen recht op restitutie.
Producten
4.1 Voordat een bestelling wordt afgerond zal de klant worden gevraagd de algemene voorwaarden zoals hier beschreven staan te accepteren.
4.1.1 Na het plaatsen van de bestelling ontvangt de klant automatisch een bevestigingsmail via het opgegeven email adres met informatie over de bestelde producten.
4.2 De afbeeldingen en foto’s van producten zijn illustratief bedoeld om een beeld weer te geven hoe het product eruit komt te zien. De keuze uit de opgegeven kleuren zullen worden nageleefd, maar kunnen iets afwijken van de kleuren die zichtbaar zijn op de website.
4.3 De prijzen op de website zijn incl. btw en excl. verzendkosten. De verzendkosten zijn voor de klant.
4.4 De klant ontvangt een verzendbevestiging per mail wanneer de producten op de post zijn gegaan.
4.5 De verwachte levertijd voor handgemaakte producten is 5-7 werkdagen. Voor niet-handgemaakte producten is de levertijd 1-3 werkdagen. Indien een combinatie van producten wordt besteld geldt de langstdurende levertijd.
4.5.1 Alle bestelde producten worden gemaakt en verzonden na het ontvangst van de betaling.
4.6 Alle producten worden met zorg gemaakt, ingepakt en verzonden. Huisdierverhalen is niet aansprakelijk voor het verlies van het pakket of een product. Er is geen recht op restitutie van het totaalbedrag indien een pakket zoekraakt of niet geleverd wordt bij/door de bezorgservice.
4.7 Indien een product een beschadiging heeft opgelopen tijdens de verzending kan er contact worden opgenomen via info@huisdierverhalen.nl. Er dienen bewijsfoto’s te worden verzonden naar Huisdierverhalen en indien de klant het product wil terugsturen dan kan dat, de verzendkosten zijn voor de klant.
4.7.1 De klant is verantwoordelijk voor het te verzenden pakket, bij verlies van het pakket of het niet aankomen van het pakket bij Huisdierverhalen vindt er geen restitutie plaats.
4.7.2 Het totaalbedrag van de teruggestuurde producten, excl. verzendkosten worden na ontvangst van het product/pakket teruggestort op de rekening van de klant.
4.7.3. Indien er een beschadiging aan een van de producten is kan Huisdierverhalen het herroepingsrecht ontbinden en zal er geen restitutie van het (totaal)bedrag van de beschadigde producten plaatsvinden.
4.7.4 Valeriaanwortel is een natuurproduct en kan niet worden teruggestuurd. Er is geen recht op restitutie.
4.8 Alle producten van Huisdierverhalen dienen in het bijzijn van een volwassene aan een huisdier aangeboden te worden. Een huisdier dient niet alleen te worden gelaten met een van de producten.
4.9 De klant heeft recht op een deugdelijk product van goede kwaliteit. Hier draagt Huisdierverhalen grote zorg over uit. Huisdierverhalen is niet verantwoordelijk voor de werking van de producten en het eventueel loslaten van onderdelen van de producten, noch is Huisdierverhalen verantwoordelijk voor de eventueel hieruit voortvloeiende kosten bij bv. de dierenarts of andere dierenprofessionals.